Rody w Dune 2000

Ród Harkonnenów

Mentat: Hayt DeVries

Ród Harkonnenów w grze Dune 2000 to jedna z trzech grywalnych frakcji, obok Atrydów i Ordosów. Jest to ród wywodzący się z planety Giedi Prime, którego członkowie słyną z okrucieństwa i bezwzględności. Harkonniowie są znani z posiadania ogromnych zasobów i siły militarnych, co czyni ich potężnymi graczami na polu bitwy.

W grze Dune 2000 Harkonniowie mają unikalne jednostki, w tym m.in. Devastatorów, ciężkich czołgów zdolnych do niszczenia budynków i jednostek wrogów, a także Sardaukarów, elitarnych żołnierzy wyszkolonych w specjalnej akademii. Ród Harkonnenów posiada także specjalne zdolności, takie jak zdolność do szybkiego budowania budynków i jednostek.

W lore uniwersum Dune ród Harkonnenów był niegdyś w posiadaniu planety Arrakis i produkcji melanżu, ale zostali zmuszeni do jej oddania Atrydom. Harkonniowie zawsze dążyli do odzyskania tej planety i jej bogactw, a w grze Dune 2000 ich głównym celem jest przejęcie kontroli nad nią. Harkonniowie w grze są przedstawieni jako antagonistyczni w stosunku do pozostałych frakcji, a ich kampania jest skupiona na zdobyciu władzy nad Arrakis i pozbyciu się swoich wrogów.

Silne strony:
1. Potężne jednostki
2. Broń nuklearna
3. Ciężkie opancerzenie

Słabe strony:
1. mizerny zbiór przyprawy
2. wolno poruszające się jednostki

Ród Ordosów

Mentat: Edric O

Rod Ordos to jeden z trzech głównych rodów w grze Dune 2000. Znani z nieposłuszeństwa i innowacyjności, uważani są za niestabilny i nieprzewidywalny element w Imperium Lansrada. Ich światynia znajduje się na planecie Sigma Draconis IV.

Ordosi słyną z produkcji wysokiej jakości technologii wojskowej, a ich jednostki są często wyposażone w zaawansowane systemy broni i wyposażenia. Niestety, ich zamiłowanie do ryzyka i eksperymentowania może czasami prowadzić do katastrofalnych konsekwencji.

Choć Ordosi formalnie są jednym z trzech głównych rodów Lansrady, to w praktyce zwykle działają na własną rękę, poszukując nowych źródeł dochodu i wpływów politycznych. Ich reputacja jako niebezpiecznych i nieprzewidywalnych sprzymierzeńców sprawia, że są często traktowani z nieufnością przez pozostałe rody.

W grze Dune 2000, Ordosi dysponują unikalnymi jednostkami i technologiami, takimi jak skakające czołgi i sondy samobieżne. Ich kampania skupia się na próbach pozyskania jak najwięcej melanżu, a ich celem jest pokonanie zarówno Atrydów, jak i Harkonnenów, aby zająć kontrolę nad Arrakis i uzyskać monopol na produkcję tej cennej substancji.

 

Silne strony:
1. Łatwe zbieranie przypraw
2. Szybka budowa jednostek
3. Wsparcie technologii maskowania
4. Szybko poruszające się jednostki

Słabe strony:
1. Słabe opancerzenie jednostek

Ród Atrydów

Mentat: Noree Moneo

W grze Dune 2000 ród Atrydów reprezentowany jest jako wpływowy, szanowany i zamożny ród, będący jednym z „wyzwolicieli” Arrakis. Należą do tzw. wyższych rodów, posiadających wysoką pozycję w Lansradzie i decydujących o kierunku polityki Imperium. W grze są przedstawieni jako wytrawni strategowie i wojownicy, dobrze zorganizowani i dysponujący imponującą technologią. Znani są również z hodowli i szkolenia elitarnych wojowników, tzw. Fremenów, którzy stanowią dla nich nieocenioną siłę bojową na Arrakis. Rodzina Atrydów jest także ściśle powiązana z tajemniczymi mocomi, takimi jak Prorok Muad’Dib, co nadaje jej wyjątkowość i prestiż w Imperium.

Silne strony:
1. Przewaga powietrza
2. Wsparcie Fremenów

Słabe strony:
1. Słabe jednostki