Speciale GLA

Poniżej przedstawione są tzw. „speciale”, które posiada USA. Na początku każdej gry zaczynamy jako 1 Star General i otrzymujemy 1 punkt. W miarę zdobywania doświadczenia w walce awansujemy na następne poziomy i otrzymujemy kolejne punkty, które możemy wydać na poniższe speciale. Niektóre z nich wymagają wyższych poziomów doświadczenia jak i punktów, ale dają duże korzyści (np. Fuel Air Bomb, która wymaga 5 poziomu doświadczenia i wydania na nią 5 punktów), więc warto wykorzystywać swoje punkty.

Scud Launcher

Wymagania: 1 Star General
Koszt: 2 punkty
Wyrzutnia rakiet SCUD jest skuteczna przeciwko budynkom oraz piechocie. Do jej budowy potrzeba Arms Dealer i Palace.

Marauder

Wymagania: 1 Star General
Koszt: 1 punkt
Najsilniejszy czołg GLA, chociaż nie tak silny jak podstawowe czołgi USA i Chin. Może ulepszać swoje uzbrojenie i pancerz poprzez zbieranie złomu z pokonanych czołgów wroga. Najlepiej trzymać go jak najdalej od wrogiej piechoty Do jego produkcji potrzebujemy Arms Dealer.

Technical Training

Wymagania: 1 Star General
Koszt: 1 punkt
Trening Technicali sprawi, że następne wyprodukowane Technicale będą miały status weterana.

Hijacker

Wymagania: 3 Star General
Koszt: 1 punkt
Hijacker kradnie wrogie pojazdy naziemne. Jest on niewidoczny dla jednostek wroga, dopóki się nie poruszy, co pomaga mu w kradzieży. Nie posiada broni, więc czasem można dać mu jakąś eskortę. Do treningu Hijackera potrzebujemy Barracks i Palace.

Rebel Ambush

Wymagania: 3 Star General
Koszt: 1, 2, 3 punkty
Opcja Rebel Ambush ma 3 stopnie zaawansowania. By odblokować 3 stopień, trzeba wpierw odblokować stopnie 1 i 2. Każdy stopień kosztuje kolejno 1, 2 i 3 punkty. Special ten w pierwszym stopniu daje nam możliwość zastawienia zasadzki z4 Rebel’ów w dowolnym miejscu na mapie ( 4 żołnierze pojawiają się natychmiast w wybranym miejscu). W drugim stopniu w zasadzce bierze udział 8 Rebel’ów, a w trzecim już 18 Rebelów. Po wykonaniu zasadzki musimy odczekać trochę czasu, zanim będziemy mogli przeprowadzić następną. Wszystkie pułapki zlecamy z Command Center.

Cash Bounty

Wymagania: 3 Star General
Koszt: 1, 2, 3 punkty
Opcja Cash Bounty ma 3 stopnie zaawansowania. By odblokować 3 stopień, trzeba wpierw odblokować stopnie 1 i 2. Każdy stopień kosztuje kolejno 1, 2 i 3 punkty. Special ten w pierwszym stopniu daje zysk 10% kosztu każdej pokonanej jednostki wroga. W drugim stopniu w zysk wynosi 20%, a w trzecim 30%.

Emergency Repair

Wymagania: 3 Star General
Koszt: 1, 2, 3 punkty
Opcja Emergency Repair ma 3 stopnie zaawansowania. By odblokować 3 stopień, trzeba wpierw odblokować stopnie 1 i 2. Każdy stopień kosztuje kolejno 1, 2 i 3 punkty. Special ten w pierwszym stopniu daje nam możliwość naprawy wszystkich jednostek zmechanizowanych we wyznaczonym obszarze przez 30 sekund. W drugim stopniu naprawa trwa 45 sekund, a w trzecim 60. Po wykonaniu napraw musimy odczekać trochę czasu, zanim będziemy mogli przeprowadzić następne. Emergency Repai aktywujemy z Command Center.

Anthrax Bomb

Wymagania: 5 Star General
Koszt: 5 punktów
Anthrax Bomb stanowi drugą superbroń GLA. Jest to bardzo potężny ładunek, który niszczy czołgi i zabija wszelką piechotę. Po ataku musimy odczekać trochę czasu, zanim będziemy mogli przeprowadzić następny.