Jednostki Aliantów

Rifle Infantry

Szybkość: niska
Pancerz: brak
Broń: Karabin M-16
Zasięg: krótki
Koszt: 100
Techlevel: 1
Wymagania: Barracks

Mięso armatnie Aliantów, uzbrojony w karabin M-16 żołdak jest skuteczny przeciw piechocie, a w większych grupach – także przeciw pojazdom.

Medic

Szybkość: niska
Pancerz: brak
Broń: brak
Zasięg: n/d
Koszt: 800
Techlevel: 2
Wymagania: Barracks

Medyk powinien znajdować się w każdym oddziale piechoty – potrafi on leczyć wszystkich znajdujących się w jego pobliżu żołnierzy. Lekarz nie może leczyć siebie samego.

Rocket Soldier

Szybkość: niska
Pancerz: brak
Broń: Rakiety Dragon
Zasięg: średni
Koszt: 300
Techlevel: 2
Wymagania: Barracks

Oddziały piechoty przeciwpancerne są bardzo powolne, słabo radzą sobie także ze zwalczaniem piechoty, jednak przeciwko celom opancerzonym, jak i powietrznym radzą sobie doskonale.

Spy

Szybkość: niska
Pancerz: brak
Broń: brak
Zasięg: n/d
Koszt: 500
Techlevel: 6
Wymagania: Barracks, Radar Dome

Dzięki szpiegowi dowiedzieć się możesz jakie jednostki i struktury buduje twój przeciwnik, ile ma pieniędzy, jak ma zorganizowaną obronę bazy. Przebiera się on za żołnierza przeciwnika i bez trudu wykrada wszelkie potrzebne informacje, jednak wyszkolone psy strażnicze potrafią go wykryć.

Engineer

Szybkość: niska
Pancerz: brak
Broń: brak
Zasięg: n/d
Koszt: 500
Techlevel: 5
Wymagania: Barracks

Dzięki inżynierom możesz naprawiać swoje uszkodzone struktury, a także niszczyć i przejmować budynki przeciwnika.

Thief

Szybkość: niska
Pancerz: brak
Broń: brak
Zasięg: n/d
Koszt: 500
Techlevel: 10
Wymagania: Barracks, Tech Center

Złodziej potrafi włamać się do silosu lub przetwórni twojego przeciwnika i ukraść stamtąd połowę jego pieniędzy.

Tania

Szybkość: niska
Pancerz: brak
Broń: Dwa Colty .45, C4
Zasięg: średni
Koszt: 1200
Techlevel: 10
Wymagania: Barracks, Tech Center

Komandos Tanya jest uzbrojona w dwa pistolety Colta kaliber 45, piechota właściwie nie ma z nią szans. Dzięki ładunkom wybuchowym (C4) potrafi także zniszczyć każdą strukturę twojego nieprzyjaciela. Uwaga: Tanya nie może pełnić warty, musisz sam wskazywać jej wszystkie cele do atakowania!

AT Mine Layer

Szybkość: duża
Pancerz: średni
Broń: miny przeciwpancerne
Zasięg: n/d
Koszt: 800
Techlevel: 3
Wymagania: War Factory, Service Depot

Ten pojazd przewozi na pokładzie pięć ciężkich min przeciwczołgowych, a ich zapas może zawsze uzupełnić w Service Depot. Miny alianckie, w przeciwieństwie do sowieckich, potrafią zniszczyć większość jednostek opancerzonych, więc dobrze umiejscowione potrafią znacznie osłabić, a nawet rozbić atak przeciwnika na nasza bazę.

Ore Truck

Szybkość: niska
Pancerz: ciężki
Broń: brak
Zasięg: n/d
Koszt: 1400
Techlevel: 1
Wymagania: War Factory, Ore Refinery

Dzięki temu pojazdowi możesz zbierać kruszec, który po dowiezieniu do przetwórni zamieniany jest na pieniądze. Jednostka ta jest nieuzbrojona, jednak bardzo ciężki pancerz pozwala jej wyjść cało z opresji.

Ranger

Szybkość: średnia
Pancerz: lekki
Broń: Karabin maszynowy M-60
Zasięg: krótki
Koszt: 600
Techlevel: 3
Wymagania: War Factory

Szybki i lekko opancerzony dżip doskonale radzi sobie ze zwalczaniem piechoty, jednak przeciwko czołgom nie ma szans. Przydaje się jakos wsparcie dla piechoty.

Light Tank

Szybkość: duża
Pancerz: średni
Broń: Działo 75mm
Zasięg: średni
Koszt: 700
Techlevel: 4
Wymagania: War Factory

Podstawowy czołg wojsk alianckich, brak dużej siły ognia i opancerzenia nadrabiają wysoką prędkością i zwrotnością. W większych grupach radzą sobie nawet z ciężkimi Mamutami.

APC

Szybkość: duża
Pancerz: ciężki
Broń: Karabin maszynowy M-60
Zasięg: krótki
Koszt: 800
Techlevel: 5
Wymagania: War Factory, Barracks

Opancerzony wóz transportowy służy do przewożenia jednostek piechoty, posiada ciężki pancerz i karabin maszynowy, który chroni go przed atakami piechoty. Jest najlżejszą jednostką potrafiącą przebić się przez zasieki z drutu kolczastego i worki z piaskiem.

Artillery

Szybkość: średnia
Pancerz: lekki
Broń: Działo 155mm
Zasięg: długi
Koszt: 600
Techlevel: 8
Wymagania: War Factory

Artyleria pozwala ostrzeliwać wrogie jednostki i struktury z większych odległości, jednak nie powinna być pozostawiana bez ochrony – w bezpośrednim starciu nie ma szans.

Medium Tank

Szybkość: średnia
Pancerz: ciężki
Broń: Działo 105mm
Zasięg: średni
Koszt: 800
Techlevel: 6
Wymagania: War Factory

Medium Tank posiada równie potężny pancerz co sowieckie ciężkie czołgi, jest za to tańszy i szybszy. Jego uzbrojenie jest jednak słabsze.

Transport

Szybkość: duża
Pancerz: średni
Broń: brak
Zasięg: n/d
Koszt: 700
Techlevel: 3
Wymagania: Naval Yard

LST jest dość szybkim i opancerzonym poduszkowcem, na pokładzie którego możesz transportować zarówno czołgi, jak i piechotę przez wodę. Idealne do robienia desantów z morza.

MCV

Szybkość: niska
Pancerz: ciężki
Broń: brak
Zasięg: n/d
Koszt: 2500
Techlevel: 10
Wymagania: War Factory, Service Depot

MCV jest to ruchoma wersja budynku głównego. Zawsze warto trzymać go w rezerwie, na wypadek zniszczenia CY. Jest nieuzbrojony, ma jednak bardzo potężny pancerz.

Mobile Gap Generator

Szybkość: średnia
Pancerz: lekki
Broń: brak
Zasięg: n/d
Koszt: 600
Techlevel: 10
Wymagania: War Factory, Tech Center

Mobilna wersja generatora zasłony działa tak samo jak wersja stacjonarna, ma jednak mniejszą moc. Pod płaszczem ochronnym można jednak ukryc kilka jednostek…

Gunboat

Szybkość: średnia
Pancerz: lekki
Broń: Działo kaliber 2 cale, bomby głębinowe
Zasięg: krótki
Koszt: 500
Techlevel: 5
Wymagania: Naval Yard

Szybka i lekka łódż patrolowa potrafi wykrywać sowieckie łodzie podwodne, z którymi może rozprawić się za pomocą bomb głębinowych. Stosowana także do celów zwiadowczych.

Destroyer

Szybkość: średnia
Pancerz: średni
Broń: Rakiety Stinger, bomby głębinowe
Zasięg: średni
Koszt: 1000
Techlevel: 7
Wymagania: Naval Yard

Podstawowy okręt marynarki alianckiej uzbrojony jest w rakiety Stinger, które rozprawią się zarówno z innymi jednostkami pływającymi, lotnictwem jak i jednostkami na brzegu. Przeciwko łodziom podwodnym ma zaś przygotowane bomby głębinowe!

Longbow

Szybkość: duża
Pancerz: ciężki
Broń: Rakiety Hellfire
Zasięg: krótki
Koszt: 1200
Techlevel: 9
Wymagania: Helipad

Śmigłowiec szturmowy Longbow uzbrojony jest w rakiety Hellfire, pozwalające łatwo i przyjemnie niszczyć wrogie jednostki opancerzone.

Cruiser

Szybkość: b. niska
Pancerz: ciężki
Broń: Ośmiocalowe działa artyleryjskie
Zasięg: baaardzo długi
Koszt: 2000
Techlevel: 10
Wymagania: Naval Yard, Tech Center

Najpotężniejszy aliancki statek, bardzo powolny, jednak jego ogromne działa artyleryjskie potrafią znieść z powierzchni ziemi cele znajdujące się na prawdę bardzo daleko. Jest dość niecelny, jednak grupka kilku krążowników potrafi zniszczyć całą bazę przeciwnika w ciągu kilku minut. Jest zupełnie nieskuteczny przeciwko łodziom podwodnym jak i przeciwko lotnictwu, dlatego potrzebuje eskorty.