Initiate
Uzbrojenie: paralizator psychiczny
Koszt: 200
Zastosowanie: do atakowania piechoty; może ufortyfikować się w budynkach cywilnych
Pancerz: brak
Wymagane budynki: Barracks
Polska nazwa: ? ? ?
Podstawowy żołnierz Yuriego. Dzięki specjalnej modyfikacji mózgu strzela czymś na wzór uderzeń psychicznych, które mogą zdrowo dopiec nie tylko piechocie czy pojazdom ale nawet budynkom wroga. Jego zasięg jest krótszy od zasięgu żołnierzy Aliantów czy Rosjan, ale za to zadawane obrażenia są trochę większe. Dzięki temu Initiate stanowią idealna jednostkę obronną (zwłaszcza ufortyfikowani w budynku cywilnym). Nie mogą okopywać się tak jak alianccy żołnierze i są trzy razy drożsi niż rosyjska piechota, ale jeśli zostaną dobrze poprowadzeni mogą okazać się naprawdę szkodliwi dla wroga.
Brute
Uzbrojenie: ręce (duże!)
Koszt: 500
Zastosowanie: do niszczenia pojazdów i piechoty; odporny na kontrolę umysłu oraz ataki psów.
Pancerz: lekki
Wymagane budynki: Barracks
Polska nazwa: Brutal
Brut to stwór powstały w wyniku eksperymentów genetycznych naukowców Yuriego. Do ataków używa tylko swoich rak. Ale nie byle jakich rak! Może nimi zniszczyć pojazdy a nawet budynki!
Virus
Uzbrojenie: karabin strzałkowy
Koszt: 700
Zastosowanie: do eliminacji wrogiej piechoty
Pancerz: brak
Wymagane budynki: Barracks, Psychic Radar
Polska nazwa: wirus
Żeńska jednostka w oddziałach Yuriego. Kobieta-snajper strzelająca zatrutymi strzałkami przenoszącymi wirusa. Zarażeni nim wrogowie wybuchają pozostawiając po sobie chmurkę trującego gazu, który zaraza stojących z boku kolegów ofiary.
Engineer
Uzbrojenie: hmm… narzędzia?
Koszt: 500
Zastosowanie: przejmowanie i naprawa budynków oraz rozbrajanie ładunków wybuchowych
Pancerz: brak
Wymagane budynki: Barracks
Polska nazwa: Inżynier
Tak, inżynier! W całym tym umysłowym zamieszaniu może się wydawać dziwne, ale Yuri też korzysta z ich usług. Chcesz przejąć wrogi lub neutralny budynek? Naprawić własną uszkodzoną budowlę? Rozbroić bombę Szalonego Iwana? Wezwij inżyniera!
Yuri clone
Uzbrojenie: kontrola umysłu i fala psioniczna
Koszt: 800
Zastosowanie: przejmuje kontrolę na wrogimi pojazdami oraz piechotą
Pancerz: brak
Wymagane budynki: Barracks, Psychic Radar
Polska nazwa: Klon Yuriego
Klon Yurieg (nie mylić z drugim Yuri Prime uzyskanym dzięki Cloning vats) to klasyczna produkcja seryjna. Podobnie jak Radziecki Yuri z RA2, może on kontrolować umysł tylko jednej jednostki wroga lub wypalać umysły za pomocą fali psionicznej. Jest wolniejszy od Yuri Prime i może poruszać się tylko po lądzie.
Yuri Prime
Uzbrojenie: super-kontrola umysłu oraz super-fala psioniczna
Koszt: 1500
Zastosowanie: bohater; może kontrolować umysł wszystkiego oprócz innego bohatera oraz samolotów
Pancerz: lekki
Wymagane budynki: Barracks, Battle Lab
Polska nazwa: Yuri
Yuri we własnej osobie! Potrafi przejmować kontrole nad wrogimi jednostkami lub usmażyć umysły wrogiej piechoty silna fala psioniczną. Pomimo tego, ze przemieszcza się w śmiesznym poduszkowco-rydwanie nie należy go bagatelizować., bo może on również przejmować kontrole nad budynkami, co czyni go naprawdę niebezpiecznym. Teoretycznie w tym samym czasie może istnieć tylko jeden Yuri, ale jeśli posiadasz Cloning Vats to automatycznie będziesz mieć dwóch Yurich.
Slave miner
Uzbrojenie: Karabin maszynowy
Koszt: 1500
Zastosowanie: przetwarza rudę na pieniądze
Pancerz: duży
Wymagane budynki: War Factory
Polska nazwa: ? ? ?
Slave miner to jednostka zdobywającą pieniądze dla Yuriego. Wyjeżdża ona w teren w poszukiwaniu złóż rudy i tam rozstawia się zmieniając się w budynek rafinerii, a z jej wnętrza wychodzą niewolnicy, którzy swoimi łopatami zbieraj rudę.
Lasher
Uzbrojenie: przeciwczołgowe pociski bliskiego zasięgu
Koszt: 700
Zastosowanie: do niszczenia pojazdów
Pancerz: duży
Wymagane budynki: War Factory
Polska nazwa: ? ? ?
Lasher to podstawowy czołg w armii Yuiego. Średniej mocy pancerz jest rekompensowany, przez całkiem spora prędkość tej jednostki, dzięki czemu jest ona idealna do ataków typu „uderz i uciekaj” (eng. Hit-and-run). Ta świetna jednostka szybkiego reagowania jest stworzona do zatrzymywania ataków wrogich pojazdów, ale jest prawie całkowicie bezbronna wobec piechoty.
Gatling Tank
Uzbrojenie: podwójnie sprzężony karabin Gatling
Koszt: 600
Zastosowanie: do niszczenia pojazdów, lądowych wodnych oraz powietrznych
Pancerz: lekki
Wymagane budynki: War Factory
Polska nazwa: ? ? ?
Gatling Tank to interesująca kombinacja raczej słabego pancerza z całkiem duża siła ognia. Działko tego czołgu jest tak skonstruowane, że im dłużej strzela ono w jeden cel tym bardziej rośnie jego szybkostrzelność. O ile jeden taki czołg zdziała raczej niedużo, o tyle już grupa 3-4 może zniszczyć praktycznie wszystko w ciągu sekund. Szczególnie zaś wrażliwe na atak tego pojazdu pojazdy latające.
Magnetron
Uzbrojenie: pole magentyczne oraz wiązka magnetyczna
Koszt: 1000
Zastosowanie: przyciąganie wrogich jednostek w zasięg ataku własnych wojsk
Pancerz: lekki
Wymagane budynki: War Factory, Psychic Radar
Polska nazwa: ? ? ?
Magnetron to odpowiedź Yuriego na budowle obronne o dalekim zasięgu. Operując poza ich zasięgiem może on swoją wiązką magnetyczną zamienić je w kupkę gruzu. W starciu z pojazdami wroga Magnetron używa swojej broni by unieść je w powietrze i przyciągnąć do siebie. Dzięki temu inne jednostki czy budynki obronne mogą spokojnie i bez ryzyka przejąć nad nimi kontrole. Niestety Magnetron nie posiada innej broni, więc musi byc cały czas pilnie strzezony przez inne rodzaje wojska.
Floating disc
Uzbrojenie: wiązka transportowa oraz mały laser
Koszt: 1750
Zastosowanie: wyłacza prąd, kradnie pieniądze oraz atakuje naziemne jednostki
Pancerz: duży
Wymagane budynki: War Factory, Battle Lab
Polska nazwa: Wirujący dysk
Do dziś alianccy i sowieccy agenci zastanawiają się skąd w armii Yuriego wziął się ten pojazd. Wygląda jakby wyleciał wprost z jakiegoś filmu since-fiction z lat 50-ych. Wiązka energetyczna tych pojazdów może podkradać wrogom energie z elektrowni lub pieniądze z rafinerii. Odpowiednio użyty dysk może stanowić bardzo dobre wprowadzenie do ataku zabierając z elektrowni wroga energię, która normalnie zasilałaby jego struktury obronne. Dodatkowo wyposażony jest w małe działko laserowe, które pozwala opędzać się od natrętnej piechoty jak i uszkodzić atakujące pojazdy.
Chaos Drone
Uzbrojenie: gaz halucynogenny
Koszt: 800
Zastosowanie: idealny do zatrzymywania dużych oddziałów wroga zmierzających do twojej bazy
Pancerz: lekki
Wymagane budynki: War Factory, Psychic Radar
Polska nazwa: ? ? ?
Chaos Drone to robot, który posiada zdolność wpływania na psychikę innych jednostek po przez gaz halucynogenny. Gaz ten wprowadza wrogie jednostki w stan szalu bojowego powodując, ze atakują one najbliższe im jednostki i budynki ze zdwojona siłą. Nie było by to jeszcze takie straszne, gdyby nie fakt, ze jednostki pod wpływem gazu najpierw atakują jednostki i budynki przyjazne, a dopiero potem wrogie! To sprawia, ze Chaso Drone jest jednostka zdolna do powstrzymania naprawdę dużych sił przeciwnika (np. niesławny radziecki tank-rush). Sprawdza się tez nieźle jako jednostka „zmiękczająca” obronę przed decydującym atakiem.
Boomer
Uzbrojenie: torpedy oraz pociski rakietowe typu woda-ziemia
Koszt: 2000
Zastosowanie: do niszczenia okrętów oraz atakowania celów naziemnych
Pancerz: średni
Wymagane budynki: Sub Pen
Polska nazwa: ? ? ?
Jedyna uzbrojona jednostka wodna Yuriego, wiec jak łatwo się domyślić jest naprawdę dobra. Wyposażona w torpedy oraz rakiety balistyczne może atakować zarówno inne jednostki wodne jak I jednostki lądowe!
Hover transport
Uzbrojenie: brak
Koszt: 900
Zastosowanie: do transportowania wojsk przez wodę
Pancerz: lekki
Wymagane budynki: Sub pen
Polska nazwa: Poduszkowiec transportowy
Kolejna „zwykła” jednostka w szeregach Yuriego. O ile sam Yuri może się dowolnie przemieszczać po ladzie i po wodzie, o tyle reszta jego armii miała by z tym problem. I właśnie do tego Yuri używa Poduszkowca Transportowego. Kolejny dowód na to, ze najprostsze rozwiązania są najlepsze!
MasterMind
Uzbrojenie: kontrola umysłu
Koszt: 1750
Zastosowanie: przejmuje kontrolę na wrogimi jednostkami
Pancerz: duży
Wymagane budynki: War Factory, Battle Lab
Polska nazwa: ? ? ?
MasterMind to unikalna maszynka do kontroli umysłów. Może spokojnie kontrolować umysł do 3 wrogich jednostek. Mozę też kontrolować ich więcej, ale wtedy przestaje być spokojnie, ponieważ systemy Masterminda zaczynają się przegrzewać i jednostka zaczyna otrzymywać uszkodzenia wewnętrzne. Zanim więc przekroczysz limit bezpieczeństwa upewnij się, że kontrolujesz już wystarczająco dużo Repair IFV!
MCV
Uzbrojenie: brak
Koszt: 3000
Zastosowanie: do budowania Construction Yard
Pancerz: średni
Wymagane budynki: War Factory
Polska nazwa: ruchomy pojazd konstrukcyjny
Jeśli jeszcze nie wiesz do czego służy MCV, to prawdopodobnie przespałeś poprzednie wykłady dotyczące jednostek w świecie CnC. Jeśli jednak wiesz, to Yuri nie zaskoczy cię niczym nowym MCV Yuriego również rozkłada się w Construction Yard.