Red Alert 2

Informacje o Red Alert 2:
Twórca: Westwood Studios / Westwood Pacific
Wydawca: Electronic Arts
Data wydania: 26 października 2000

Wymagania:
Procesor: Pentium II 266 MHz
HDD: 200 Mb
Grafika: 2mb
RAM: 64 Mb
Multiplayer: LAN, cable modem or 56k modem

 

 

 

Opis gry

Command & Conquer: Red Alert 2 to dwuwymiarowa strategia czasu rzeczywistego, wydana w październiku 2000 roku przez Westwood Pacific, jako kontynuacja Command & Conquer: Red Alert. Gra ta powstała w wyniku sukcesu pierwszej odsłony Red Alert, chociaż pierwotnie Westwood Studios nie planowało jej stworzyć. Akcja gry rozgrywa się na początku lat 70. XX wieku i rozpoczyna się tam, gdzie zakończyła się kampania aliantów w pierwszej części, co utrudniło realizację pierwotnej idei Red Alert jako prequela do Tiberian Dawn i doprowadziło do oddzielenia uniwersum Red Alert jako własnej serii gier. W październiku 2001 roku wydano dodatek Yuri’s Revenge.

W grze Red Alert 2 mamy do wyboru dwie frakcje: aliantów i Sowietów, obie znane z pierwszej części Red Alert. Kampania dla pojedynczego gracza została zbudowana w trybie alternatywnego zakończenia, a nie jako kontynuacja historii wprowadzonej w Tiberian Sun Firestorm z tego samego roku.

Według kryteriów GameRankings, Red Alert 2 otrzymało średnią ocenę 86% oraz 84 wg. seriwsu metacritic.

Command & Conquer: Red Alert 2 został ogłoszony przez Westwood Pacific 13 kwietnia 2000 roku jako kontynuacja Red Alert. Sowieci powrócili, a tym razem stawiają nogę na amerykańskiej ziemi. Gracz wciela się w jedną z frakcji i walczy o zwycięstwo. Jednak trzeba uważać, bo tajemniczy szaleniec Yuri z swoją tajemniczą technologią kontrolowania umysłów szykuje swoją armię do podboju świata.

Red Alert 2, podobnie jak wiele innych gier z Westwood Studios, zawiera przerywniki filmowe wyjaśniające kolejno fabułę. Gra ta była także pierwszym tytułem z serii Command & Conquer stworzonym przez Westwood Pacific, a nie przez główny zespół Westwood z Las Vegas.

Gra opiera się na silniku Tiberian Sun, który został znacząco zmodyfikowany i ulepszony. W Red Alert 2 jednostki i budynki, z wyjątkiem inżynierów, są wizualnie różne dla każdej frakcji. Fakcje zostały podzielone na 9 podfakcji (krajów) – 5 dla aliantów i 4 dla Sowietów, z każdą z nich związana jest unikalna jednostka, budynek lub zdolność wsparcia. Wprowadzono również budynki technologiczne, które mogą zostać zdobyte dla różnych korzyści.