O C&C – ciąg dalszy.

Kolejny mój artykuł dotyczyć będzie grafiki, jednostek, budynków muzyki i dźwięków oraz drobnych błędów podczas rozgrywki. Dodałem również punktację, która określa moją ocenę. FatMan.


GRAFIKA

C&C; Red Alert
Jest to gra w którą zagrałem zaraz po pojawieniu się jej na rynku. Grafiką podbiła moje serce. Nie mam żadnych zastrzeżeń, ona jest nadal piękna mimo upływu czasu i nadal wzbudza mój zachwyt.
Moja ocena: 9/10
C&C; Red Alert 2
No cóż, jest za kolorowa. Natomiast same jednostki wyglądają pięknie.
Otoczenie ma za to za jaskrawe barwy, ale w sumie jest w porządku.
Moja ocena: 7/10
C&C; Red Alert 2 Yuri’s Revenge
To samo co w Red Alercie 2.
Moja ocena: 7/10
C&C; Tiberian Dawn
W zależności na którą wersję patrzeć jeśli pod DOS to mam mieszane uczucia, natomiast w wersji GOLD jest piękna podobnie jak Red Alert 1.
Moja ocena: 9/10
C&C; Tiberian Sun
Niektórzy narzekali na grafikę, że za mało kolorów. A jak ma wyglądać świat po 35 latach walki z Tiberium i NOD. Wszędzie jest szaro pusto i brzydko i tak powinno być.
Moja ocena: 10/10
C&C; Tiberian Sun Firestorm
Identyczna sytuacja co w Tiberian Sun, choć tu dodano jeszcze niebieskie Tiberium oraz różne roślinki, przez co grafika stała się bardziej kolorowa, ale to dodało jej uroku.
Moja ocena: 10/10

MUZYKA

Tu we wszystkich częściach muzyka rządzi, nie mam żadnych zastrzeżeń a wręcz przeciwnie należy się owacja na stojąco. Brawo dla Franka Klepackiego.
Moja ocena: 10/10

DŹWIĘKI

Podobnie jak muzyka, do niczego nie można się przyczepić. Odgłosy wystrzałów i krzyków są piękne. Moje gratulacje dla Westwood Studios za opracowanie dźwięków.
Moja ocena: 10/10

JEDNOSTKI, BUDYNKI i MAPY

C&C; Red Alert
Jednostki wykonane są całkiem przyzwoicie, widać większość szczegółów
Wykonanie budynków stoi na dość wysokim poziome. Dużo szczegółów.
Mapy rozgrywki są dość duże i dobrze wykonane.
Moja ocena: 9/10
C&C; Red Alert 2
Jednostki są wykonane perfekcyjnie, dużo szczegółów zachowanie się postaci podczas akcji jak się nudzą robią pompki lub palą cygara. Jak się poruszają widać typowe zachowania jednostek, Navy Seals poruszają się jak komandosi, szpiedzy się skradają.
Budynki cywilne jak i wojskowe są wykonane pięknie. Liczne szczegóły i odwzorowanie naturalnych budynków jest idealne.
Mapy rozgrywki są duże i dobrze wykonane
Moja ocena: 9/10
C&C; Red Alert 2 Yuri’s Revenge
Identyczna sytuacja jak w RA 2
Moja ocena: 9/10
C&C; Tiberian Dawn
Dosyć stara gra, ale jednostki są co prawda uboższe niż w następnych produktach, ale są wyraziste i dobrze wykonane.
Budynki
Mapy rozgrywki są wprawdzie małe, ale kto wtedy myślał o tak dużych mapach.
Moja ocena: 8/10
C&C; Tiberian Sun
Zachowanie się terenu podczas ostrzału jest dobrym pomysłem. Utrudniało to rozgrywkę ale było pewnym urozmaiceniem od poprzednich produkcji.
Budynki są wykonane futurystyczne i są pięknie dużo szczegółów oraz wodotrysków graficznych w postaci błyskających lampek, po prostu śliczne
Jednostki są też wykonane na wysokim poziomie.
Mapy rozgrywki są duże, dobrze i ciekawie wykonane.
Moja ocena: 9/10
C&C; Tiberian Sun Firestorm
Co do budynków, jednostek i map ta sama sytuacja co w Tiberian Sun.
Moja ocena: 9/10

Ogólna ocena zbiorcza 9.5/10. Gratulacje !!

BŁĘDY

Przyczepię się tylko jednej części, mianowicie do C&C; Red Alert 2
Pierwszy błąd to misja Aliantów, gdzie trzeba obronić Pearl Harbor
Jakim cudem zatopiona jest „Arizona” ?
Przecież ona została zniszczona podczas ataku Japończyków podczas II Wojny Światowej. Zgodnie z liną fabularną znów niedopatrzenie twórców gry.
To już ostatni artykuł wycelowany w moją ukochaną firmę tworzącą znakomite gry, ale jak ktoś mądry wspomniał: nobody is perfect.
Oczywiście te oceny są odwzorowaniem fana C&C; choć i on spojrzał na swoją ulubiona serię krytycznym okiem.