Westwood Studios było jednym z czołowych twórców i wydawców gier komputerowych. Dzięki doświadczeniu i zasobom ludzkim, Westwood stworzył linię fascynujących gier, które cieszą się popularnością po dziś dzień. W połączeniu z nowoczesną technologią i zaawansowaną grafiką, wszystkie gry Westwood Studios stały się hitami na całym świecie. Westwood opracował gry na najbardziej znane platformy, takie jak IBM PC, konsolę Nintendo 64™ i Sony PlayStation™. Firma była również jedną z pierwszych firm, która zaistniała w Internecie.
W 1985 roku Brett W. Sperry i Louis Castle zaczęli pracować razem w garażu w Las Vegas. Początkowo niewiele znacząca współpraca przerodziła się w Westwood Associates, a następnie w Westwood Studios, jedną z najpotężniejszych firm programistycznych w historii. Początkowo Westwood tworzył niewielkie gry takie jak Mars Saga, Battletech, DragonStrike i Eye of the Beholder, ale po jakimś czasie zaczęło się gromadzić więcej entuzjastów elektronicznej rozrywki, a firma zaczęła się rozwijać.
W 1992 roku Westwood Studios stał się wydawcą na własnych prawach, wypuszczając na rynek dwa legendarne tytuły: Kyrandia Book I oraz grę zdefiniowaną jako strategię czasu rzeczywistego – Dune II: The Building of a Dynasty.
W 1995 roku stworzono pierwszą odsłonę serii Command & Conquer, później nazwaną nieoficjalnie Tiberian Dawn. Ta gra jeszcze bardziej rozgrzała graczy i w 1996 roku Westwood Studios wydał Command & Conquer Red Alert. Red Alert zmienił historię świata i dopasował się do fabuły pierwszego Command & Conquer. Obydwa tytuły sprzedawały się znakomicie i pobiły rekordy sprzedaży na całym świecie. Westwood Studios miało duży udział w stworzeniu zwrotu „strategia czasu rzeczywistego” (RTS).
Po tych sukcesach Westwood wydał Monopoly CD-ROM, pierwszą komercyjną grę ze wsparciem dla Internetu. Seria Monopoly i Command & Conquer nadal są kontynuowane i są na szczytach list pod względem sprzedaży i popularności. W 1997 roku Westwood wydał grę Blade Runner, przygodówkę opartą na książce i filmie, z bardzo innowacyjną i piękną grafiką oraz doskonałym scenariuszem. Gra miała także wiele zakończeń.
W 1998 roku Westwood Studios stało się częścią Electronic Arts, co oznaczało, że teraz miało do dyspozycji większe zasoby finansowe i ludzkie. W 2003 roku studio wypuściło Command & Conquer: Generals, który okazał się jednym z największych sukcesów w historii firmy. Gra była kontynuacją klasycznej serii Command & Conquer, jednak została odebrana przez fanów i krytyków jako świeże podejście do gatunku strategii czasu rzeczywistego.
Wkrótce po premierze Generals, Westwood Studios zostało zamknięte, a większość pracowników przeniesiono do innych studiów EA. Jednakże, dziedzictwo studia nadal żyje w serii Command & Conquer, która nadal jest popularna wśród graczy na całym świecie.
Mimo że Westwood Studios już nie istnieje, pozostawiło ono po sobie niezatarte ślady w historii gier komputerowych. Ich wkład w gatunek strategii czasu rzeczywistego jest niezaprzeczalny, a serie jak Command & Conquer czy Dune są uznawane za klasyki gier komputerowych.