
Terranie
Centrum kontroli Terran jest Ziemia. Ten fakt skłania ich do wiary w to, że są ostatnim prawdziwym bastionem ludzkości. Uważają Progenów i Jenquai za rasy zmutowane, ale pomimo tego celem Sojuszu Terrańskiego nie jest i nigdy nie był terytorialny lub militarny podbój. Polityka Terran skierowana jest na dochód i rozszerzanie rynków. W tej dziedzinie technologia Terran jest bardziej wyrafinowana w niektórych miejscach niż osiągnięcia Jenquai. Technologia terrańska skłania się ku szerokiej bazie przemysłowej i ponieważ Ziemia jest ich planetą macierzystą, produkcja jedzenia jest jednym z jej największych przemysłów.
Terranie uważają się przede wszystkim za handlowców, ale są elastyczni i dobrzy praktycznie we wszystkim na co skierują swoją uwagę. Związanie się z Terranami spowoduje, że będziesz lubiany, wszechstronny i zdolny do poradzenia sobie z wieloma rzeczami. Niezależnie od wybranej profesji Terranie bardzo łatwo się adaptują i zawsze mają jakiegoś asa w rękawie by poradzić sobie z trudnymi sytuacjami. Terranie są z natury oportunistami. Życie Terran skoncentrowane jest wokół handlu i wszechstronności.
Zalety: Najszybsze statki, produkcja ihandel, umiejętność używania sprzętu innych ras.
Wady: Przeciętne bronie i systemy, słabe reaktory.

Terran Enfoncer
Terran Enforcer łączy cechy wojownika i handlowca. Nie jest najpotężniejszym wojownikiem ani najprzebieglejszym kupcem, ale nieźle sobie radzi w obydwu profesjach i jest w stanie dokonać wielu rzeczy, których czyste klasy nie byłyby w stanie osiągnąć.
Zalety: Szybki statek (w porównaniu do Progen Warrior), group buff, duża ładownia, sporo zaczepów na broń.
Wady: Słabsze osłony i pancerz w porównaniu do Progen Warrior, słąby reaktor.

Terran Tradesman
Terran Tradesman jest mistrzem handlu. Jeśli interesuje cię zawieranie umów, produkcja przedmiotów dla zysku, podróże do odległych portów i groamdzenie kredytek, to jest to klasa dla ciebie.
Zalety: Rozpraszanie (distraction), umiejętności grupowe (group abilities), produkowanie, bonusy za reutację i przynależność frakcyjną.
Wady: Przeciętna obrona, średnia ilość zaczepów na bronie, przeciętna jakość systemów

Terran Scout
Zalety: możliwość montażu wielu systemów, maskowanie, skanowanie
Wady: słabe tarcze, kilka punków montażu broni