Build Weapons – Umiejętność budowania broni pozwala postaci analizować i wytwarzać broń (wiązki, pociski i wyrzutnie rakiet) oraz paczki amunicji do pocisków i rakiet. Postać może jedynie próbować analizować lub produkować broń lub amunicję o poziomie technologicznym równym lub niższym od jej obecnego poziomu umiejętności.
Combat Trance – Umiejętność Combat Trance daje graczowi premie bojowe za każdym razem, gdy statek jest całkowicie zatrzymany. Bonusy mogą przybierać różne formy na wyższych poziomach.
Critical Targeting – Umiejętność krytycznego namierzania pozwala graczowi od czasu do czasu zadać większe niż zwykle obrażenia.
Missile Weapon
Self-Destruct – Umiejętność Zniszczenia powoduje, że statek gracza eksploduje, zadając duże obrażenia wszystkim wrogom w promieniu. Zwiększone poziomy umiejętności zwiększają ilość zadawanych obrażeń.
Damage Control – Umiejętność Kontroli Uszkodzeń pasywnie chroni sprzęt gracza, zmniejszając zadawane mu obrażenia. Nie chroni natomiast przed uszkodzeniem tarczy.
Repair Equipment – Umiejętność naprawy sprzętu pozwala graczowi naprawiać uszkodzony sprzęt przymocowany do statku celu. Ta umiejętność jest włączana i wyłączana, a nie natychmiastowo aktywowana. Gdy umiejętność jest włączona, elementy wyposażenia celu są z naprawiane kosztem energii.
Enrage – Rozwściecza namierzonego NPC,
powodując, że ten skupi swój atak na graczu.
Gravity Link – Umiejętność połączenia grawitacyjnego zapewnia pewną kontrolę nad lokalnymi wartościami grawitacji.
Shield Sap
Progen Sentinel
Build Shields – Umiejętność pozwala postaci analizować i wytwarzać tarcze. Postać może jedynie próbować analizować lub wytwarzać tarcze o poziomie technologicznym równym lub niższym od jej obecnego poziomu umiejętności.
Build Devices – Umiejętność pozwala postaci analizować i wytwarzać systemy, w tym systemy dronów.
Postać może jedynie próbować analizować lub wytwarzać systemy o poziomie technologicznym równym lub niższym od jej obecnego poziomu umiejętności.
Gravity Link – Umiejętność połączenia grawitacyjnego zapewnia pewną kontrolę nad lokalnymi wartościami grawitacji.
Critical Targeting – Umiejętność krytycznego namierzania pozwala graczowi od czasu do czasu zadać większe niż zwykle obrażenia.
Missile Weapon
Jumpstart – Służy do reanimacji innych ubezwłasnowolnionych graczy.
Prospect – Umiejętność pozwala graczowi na odzyskanie cennych zasobów. Aby aktywować umiejętność poszukiwania, gracz musi być całkowicie zatrzymany i znajdować się w promieniu 500 jednostek od docelowego zasobu.
Power Down – Umiejętność pozwala uciec przed niebezpieczeństwem, wyłączając wszystkie systemy i „udając martwego”. Umiejętność jest szczególnie przydatna przeciwko nieinteligentnym przeciwnikom.
Menace
Repulsor Field
Progen Privateer
Build Shields
Negotiate
Build Components
Build Reactors
Build Weapons
Projectible Weapon
Missile Weapon
Beam Weapon
Terran Tradesman
Build Weapons – Umiejętność budowania broni pozwala postaci analizować i wytwarzać broń (wiązki, pociski i wyrzutnie rakiet) oraz paczki amunicji do pocisków i rakiet. Postać może jedynie próbować analizować lub produkować broń lub amunicję o poziomie technologicznym równym lub niższym od jej obecnego poziomu umiejętności.
Missile Weapon
Build Components – Umiejętność pozwala postaci analizować i wytwarzać dowolne komponenty potrzebne do produkcji innych przedmiotów. Postać może jedynie próbować analizować lub wytwarzać komponenty o poziomie technologicznym równym lub niższym od jej obecnego poziomu umiejętności.
Recharge Shields – Umiejętność pozwala graczowi szybko zregenerować tarczę celu. Ta umiejętność jest włączana i wyłączana, a nie natychmiastowo aktywowana. Gdy umiejętność jest włączona, tarcze celu są z czasem naprawiane kosztem energii.
Build Shields – Umiejętność pozwala postaci analizować i wytwarzać tarcze. Postać może jedynie próbować analizować lub wytwarzać tarcze o poziomie technologicznym równym lub niższym od jej obecnego poziomu umiejętności.
Negotiate -Umiejętność pozwala graczowi obniżyć cenę płaconą za towary i usługi oraz zwiększyć zyski ze wszystkich transakcji.
Build Engines – Umiejętność budowania silników pozwala postaci analizować i wytwarzać silniki. Postać może jedynie próbować analizować lub produkować silniki o poziomie technologicznym równym lub niższym od jej obecnego poziomu umiejętności.
Build Devices
Repair Equipment – Umożliwia graczowi naprawę obrażeń zadawanych przedmiotom w walce. Wyższe wartości umiejętności zwiększają szybkość naprawy.
Befriend – Pozwala graczowi aktywnie poprawiać wartości reputacji u wybranego NPC. Ten efekt może być użyty do powstrzymania NPC przed agresją.
Navigate
Shield Charging
Terran Enforcer
Hacking – Umiejętność umożliwia wyłączenie różnych systemów przeciwnika. Częstotliwość, precyzja i liczba zhakowanych systemów zależy od poziomu włamania gracza.
Missile Weapon
Rally – Umiejętność zapewnia modyfikację umiejętności bojowych grupie poprzez wzmocnienie niektórych umiejętności w zależności od poziomu.
Bonusy będą dotyczyć wszystkich członków grupy.
Build Weapons – Umiejętność budowania broni pozwala postaci analizować i wytwarzać broń (wiązki, pociski i wyrzutnie rakiet) oraz paczki amunicji do pocisków i rakiet.
Postać może jedynie próbować analizować lub produkować broń lub amunicję o poziomie technologicznym równym lub niższym od jej obecnego poziomu umiejętności.
Negotiate – Umiejętność pozwala graczowi obniżyć cenę płaconą za towary i usługi oraz zwiększyć zyski ze wszystkich transakcji.
Build Engines – Umiejętność budowania silników pozwala postaci analizować i wytwarzać silniki. Postać może jedynie próbować analizować lub produkować silniki o poziomie technologicznym równym lub niższym od jej obecnego poziomu umiejętności.
Enrage – Rozwściecza wybranego NPC, powodując, że ten NPC skupia swój atak na graczu.
Critical Targeting – Umiejętność krytycznego namierzania pozwala graczowi od czasu do czasu zadać większe niż zwykle obrażenia.
Damage Control – Umiejętność Kontroli Uszkodzeń pasywnie chroni sprzęt gracza, zmniejszając zadawane mu obrażenia. Nie chroni przed uszkodzeniem tarczy.
Repair Equipment – Umiejętność pozwala graczowi naprawiać uszkodzony sprzęt przymocowany do statku celu. Ta umiejętność jest włączana i wyłączana, a nie natychmiastowo aktywowana.
Biorepression
Terran Scout
Hacking
Afterburn
Hull Patch
Jumpstart
Nullfactor Field
Navigate
Prospect
Scan
Build Devices
Build Engines
Build Ammunition
Missile Weapon
Beam Weapon
Jenquai Explorer
Prospect – Umiejętność pozwala graczowi na odzyskanie cennych zasobów. Aby aktywować umiejętność poszukiwania, gracz musi być całkowicie zatrzymany i znajdować się w promieniu 500 jednostek od docelowego zasobu.
Cloaking – Umiejętność Maskowanie pozwala graczom całkowicie zniknąć z pola widzenia.
Nie można wchodzić w interakcje z zamaskowanymi obiektami, chyba że można je zobaczyć przez umiejętność lub efekt. Ta umiejętność jest włączana i wyłączana, a nie natychmiastowo aktywowana. Gdy umiejętność jest włączona, gracz zostaje zamaskowany (po cyklu doładowania), a energia jest z czasem wysysana.
Aktywacja dowolnego ekwipunku lub umiejętności natychmiast wyłączy umiejętność, a gracz natychmiast się zdemaskuje.
Scan – Umiejętność Skanowanie zwiększa zasięg i moc skanerów statku.
Navigate
Build Devices
Fold Space – Pozwala graczowi teleportować się na krótkie odległości z dala od niebezpieczeństwa
Jumpstart
Create Wormhole
Environment Shield
Shield Leech
Jenquai Defender
Build Weapons – Umiejętność pozwala postaci analizować i wytwarzać broń (wiązki, pociski i wyrzutnie rakiet) oraz paczki amunicji do pocisków i rakiet. Postać może jedynie próbować analizować lub produkować broń lub amunicję o poziomie technologicznym równym lub niższym od jej obecnego poziomu umiejętności.
Build Devices – Umiejętność pozwala postaci analizować i wytwarzać urządzenia, w tym systemy dronów. Postać może jedynie próbować analizować lub wytwarzać urządzenia o poziomie technologicznym równym lub niższym od jej obecnego poziomu umiejętności.
Psionic Shield – Zdolność pozwala graczowi umieścić tarczę psioniczną na wybranym graczu.
Cloaking – Umiejętność Maskowanie pozwala graczom całkowicie zniknąć z pola widzenia. Nie można wchodzić w interakcje z zamaskowanymi obiektami, chyba że można je zobaczyć przez umiejętność lub efekt. Ta umiejętność jest włączana i wyłączana, a nie natychmiastowo aktywowana. Gdy zdolność jest włączona, gracz staje się niewidzialny (po
w górę) i energia jest z czasem wyczerpywana. Aktywacja dowolnego ekwipunku lub umiejętności natychmiast wyłączy umiejętność, a gracz natychmiast się zdemaskuje.
Fold Space – Pozwala graczowi teleportować się na krótkie odległości z dala od niebezpieczeństwa.
Critical Targeting – Umiejętność krytycznego namierzania pozwala graczowi od czasu do czasu zadać większe niż zwykle obrażenia.
Missile Weapon
Repair Equipment – Umiejętność naprawy umożliwia graczowi naprawę uszkodzonego wyposażenia, które jest dołączone do wybranego statku.
Summon – Umiejętność pozwala Wojownikowi Jenquai teleportować członków grupy i wrogów do ich lokalizacji.