Umiejętnosci

Progen Warrior

  • Build Weapons – Umiejętność budowania broni pozwala postaci analizować i wytwarzać broń (wiązki, pociski i wyrzutnie rakiet) oraz paczki amunicji do pocisków i rakiet. Postać może jedynie próbować analizować lub produkować broń lub amunicję o poziomie technologicznym równym lub niższym od jej obecnego poziomu umiejętności.
  • Combat Trance – Umiejętność Combat Trance daje graczowi premie bojowe za każdym razem, gdy statek jest całkowicie zatrzymany. Bonusy mogą przybierać różne formy na wyższych poziomach.
  • Critical Targeting – Umiejętność krytycznego namierzania pozwala graczowi od czasu do czasu zadać większe niż zwykle obrażenia.
  • Missile Weapon
  • Self-Destruct – Umiejętność Zniszczenia powoduje, że statek gracza eksploduje, zadając duże obrażenia wszystkim wrogom w promieniu. Zwiększone poziomy umiejętności zwiększają ilość zadawanych obrażeń.
  • Damage Control – Umiejętność Kontroli Uszkodzeń pasywnie chroni sprzęt gracza, zmniejszając zadawane mu obrażenia. Nie chroni natomiast przed uszkodzeniem tarczy.
  • Repair Equipment – Umiejętność naprawy sprzętu pozwala graczowi naprawiać uszkodzony sprzęt przymocowany do statku celu. Ta umiejętność jest włączana i wyłączana, a nie natychmiastowo aktywowana. Gdy umiejętność jest włączona, elementy wyposażenia celu są z  naprawiane kosztem energii.
  • Enrage – Rozwściecza namierzonego NPC,
    powodując, że ten skupi swój atak na graczu.
  • Gravity Link – Umiejętność połączenia grawitacyjnego zapewnia pewną kontrolę nad lokalnymi wartościami grawitacji.
  • Shield Sap

Progen Sentinel

  • Build Shields – Umiejętność pozwala postaci analizować i wytwarzać tarcze. Postać może jedynie próbować analizować lub wytwarzać tarcze o poziomie technologicznym równym lub niższym od jej obecnego poziomu umiejętności.
  • Build Devices – Umiejętność pozwala postaci analizować i wytwarzać systemy, w tym systemy dronów.
    Postać może jedynie próbować analizować lub wytwarzać systemy o poziomie technologicznym równym lub niższym od jej obecnego poziomu umiejętności.
  • Gravity Link – Umiejętność połączenia grawitacyjnego zapewnia pewną kontrolę nad lokalnymi wartościami grawitacji.
  • Critical Targeting – Umiejętność krytycznego namierzania pozwala graczowi od czasu do czasu zadać większe niż zwykle obrażenia.
  • Missile Weapon
  • Jumpstart – Służy do reanimacji innych ubezwłasnowolnionych graczy.
  • Prospect – Umiejętność pozwala graczowi na odzyskanie cennych zasobów. Aby aktywować umiejętność poszukiwania, gracz musi być całkowicie zatrzymany i znajdować się w promieniu 500 jednostek od docelowego zasobu.
  • Power Down – Umiejętność pozwala uciec przed niebezpieczeństwem, wyłączając wszystkie systemy i „udając martwego”. Umiejętność jest szczególnie przydatna przeciwko nieinteligentnym przeciwnikom.
  • Menace
  • Repulsor Field

Progen Privateer

  • Build Shields
  • Negotiate
  • Build Components
  • Build Reactors
  • Build Weapons
  • Projectible Weapon
  • Missile Weapon
  • Beam Weapon

Terran Tradesman

  • Build Weapons – Umiejętność budowania broni pozwala postaci analizować i wytwarzać broń (wiązki, pociski i wyrzutnie rakiet) oraz paczki amunicji do pocisków i rakiet. Postać może jedynie próbować analizować lub produkować broń lub amunicję o poziomie technologicznym równym lub niższym od jej obecnego poziomu umiejętności.
  • Missile Weapon
  • Build Components – Umiejętność pozwala postaci analizować i wytwarzać dowolne komponenty potrzebne do produkcji innych przedmiotów. Postać może jedynie próbować analizować lub wytwarzać komponenty o poziomie technologicznym równym lub niższym od jej obecnego poziomu umiejętności.
  • Recharge Shields – Umiejętność pozwala graczowi szybko zregenerować tarczę celu. Ta umiejętność jest włączana i wyłączana, a nie natychmiastowo aktywowana. Gdy umiejętność jest włączona, tarcze celu są z czasem naprawiane kosztem energii.
  • Build Shields – Umiejętność pozwala postaci analizować i wytwarzać tarcze. Postać może jedynie próbować analizować lub wytwarzać tarcze o poziomie technologicznym równym lub niższym od jej obecnego poziomu umiejętności.
  • Negotiate -Umiejętność pozwala graczowi obniżyć cenę płaconą za towary i usługi oraz zwiększyć zyski ze wszystkich transakcji.
  • Build Engines – Umiejętność budowania silników pozwala postaci analizować i wytwarzać silniki. Postać może jedynie próbować analizować lub produkować silniki o poziomie technologicznym równym lub niższym od jej obecnego poziomu umiejętności.
  • Build Devices
  • Repair Equipment – Umożliwia graczowi naprawę obrażeń zadawanych przedmiotom w walce. Wyższe wartości umiejętności zwiększają szybkość naprawy.
  • Befriend – Pozwala graczowi aktywnie poprawiać wartości reputacji u wybranego NPC. Ten efekt może być użyty do powstrzymania NPC przed agresją.
  • Navigate
  • Shield Charging

Terran Enforcer

  • Hacking – Umiejętność umożliwia wyłączenie różnych systemów przeciwnika. Częstotliwość, precyzja i liczba zhakowanych systemów zależy od poziomu włamania gracza.
  • Missile Weapon
  • Rally – Umiejętność zapewnia modyfikację umiejętności bojowych grupie poprzez wzmocnienie niektórych umiejętności w zależności od poziomu.
    Bonusy będą dotyczyć wszystkich członków grupy.
  • Build Weapons – Umiejętność budowania broni pozwala postaci analizować i wytwarzać broń (wiązki, pociski i wyrzutnie rakiet) oraz paczki amunicji do pocisków i rakiet.
    Postać może jedynie próbować analizować lub produkować broń lub amunicję o poziomie technologicznym równym lub niższym od jej obecnego poziomu umiejętności.
  • Negotiate – Umiejętność pozwala graczowi obniżyć cenę płaconą za towary i usługi oraz zwiększyć zyski ze wszystkich transakcji.
  • Build Engines – Umiejętność budowania silników pozwala postaci analizować i wytwarzać silniki. Postać może jedynie próbować analizować lub produkować silniki o poziomie technologicznym równym lub niższym od jej obecnego poziomu umiejętności.
  • Enrage – Rozwściecza wybranego NPC, powodując, że ten NPC skupia swój atak na graczu.
  • Critical Targeting – Umiejętność krytycznego namierzania pozwala graczowi od czasu do czasu zadać większe niż zwykle obrażenia.
  • Damage Control – Umiejętność Kontroli Uszkodzeń pasywnie chroni sprzęt gracza, zmniejszając zadawane mu obrażenia. Nie chroni przed uszkodzeniem tarczy.
  • Repair Equipment – Umiejętność pozwala graczowi naprawiać uszkodzony sprzęt przymocowany do statku celu. Ta umiejętność jest włączana i wyłączana, a nie natychmiastowo aktywowana.
  • Biorepression

Terran Scout

  • Hacking
  • Afterburn
  • Hull Patch
  • Jumpstart
  • Nullfactor Field
  • Navigate
  • Prospect
  • Scan
  • Build Devices
  • Build Engines
  • Build Ammunition
  • Missile Weapon
  • Beam Weapon

Jenquai Explorer

  • Prospect – Umiejętność pozwala graczowi na odzyskanie cennych zasobów. Aby aktywować umiejętność poszukiwania, gracz musi być całkowicie zatrzymany i znajdować się w promieniu 500 jednostek od docelowego zasobu.
  • Cloaking – Umiejętność Maskowanie pozwala graczom całkowicie zniknąć z pola widzenia.
    Nie można wchodzić w interakcje z zamaskowanymi obiektami, chyba że można je zobaczyć przez umiejętność lub efekt. Ta umiejętność jest włączana i wyłączana, a nie natychmiastowo aktywowana. Gdy umiejętność jest włączona, gracz zostaje zamaskowany (po cyklu doładowania), a energia jest z czasem wysysana.
    Aktywacja dowolnego ekwipunku lub umiejętności natychmiast wyłączy umiejętność, a gracz natychmiast się zdemaskuje.
  • Scan – Umiejętność Skanowanie zwiększa zasięg i moc skanerów statku.
  • Navigate
  • Build Devices
  • Fold Space – Pozwala graczowi teleportować się na krótkie odległości z dala od niebezpieczeństwa
  • Jumpstart
  • Create Wormhole
  • Environment Shield
  • Shield Leech

Jenquai Defender

  • Build Weapons – Umiejętność pozwala postaci analizować i wytwarzać broń (wiązki, pociski i wyrzutnie rakiet) oraz paczki amunicji do pocisków i rakiet. Postać może jedynie próbować analizować lub produkować broń lub amunicję o poziomie technologicznym równym lub niższym od jej obecnego poziomu umiejętności.
  • Build Devices – Umiejętność pozwala postaci analizować i wytwarzać urządzenia, w tym systemy dronów. Postać może jedynie próbować analizować lub wytwarzać urządzenia o poziomie technologicznym równym lub niższym od jej obecnego poziomu umiejętności.
  • Psionic Shield – Zdolność pozwala graczowi umieścić tarczę psioniczną na wybranym graczu.
  • Cloaking – Umiejętność Maskowanie pozwala graczom całkowicie zniknąć z pola widzenia. Nie można wchodzić w interakcje z zamaskowanymi obiektami, chyba że można je zobaczyć przez umiejętność lub efekt. Ta umiejętność jest włączana i wyłączana, a nie natychmiastowo aktywowana. Gdy zdolność jest włączona, gracz staje się niewidzialny (po
    w górę) i energia jest z czasem wyczerpywana. Aktywacja dowolnego ekwipunku lub umiejętności natychmiast wyłączy umiejętność, a gracz natychmiast się zdemaskuje.
  • Fold Space – Pozwala graczowi teleportować się na krótkie odległości z dala od niebezpieczeństwa.
  • Critical Targeting – Umiejętność krytycznego namierzania pozwala graczowi od czasu do czasu zadać większe niż zwykle obrażenia.
  • Missile Weapon
  • Repair Equipment – Umiejętność naprawy umożliwia graczowi naprawę uszkodzonego wyposażenia, które jest dołączone do wybranego statku.
  • Summon – Umiejętność pozwala Wojownikowi Jenquai teleportować członków grupy i wrogów do ich lokalizacji.
  • Scan
  • Energy Leech

Jenquai Seeker

  • Scan
  • Negotiate
  • Build Components
  • Build Devices
  • Build Engines
  • Build Reactors
  • Build Weapons
  • Beam Weapon