Piechota
Rifleman squad
Podstawowa jednostka piechoty GDI, uzbrojona w karabiny automatyczne. Są skuteczni przeciwko wrogiej piechocie, ale mają ograniczoną siłę ognia przeciwko pojazdom i budynkom.
Missile squad
Specjalizują się w zwalczaniu pojazdów i lotnictwa dzięki przenośnym wyrzutniom rakiet. Są nieocenieni w obronie przed atakami z powietrza i lekkimi pojazdami.
Engineer
Jednostka wsparcia, która może przejmować wrogie budynki, naprawiać uszkodzone struktury i jednostki. Są kluczowi w strategicznych operacjach przejmowania baz.
Grenadier squad
Rzucają granaty, które są skuteczne przeciwko skupiskom wrogiej piechoty i lekkim pojazdom. Mogą również niszczyć budynki.
Sniper team
Dwóch żołnierzy wyposażonych w karabiny snajperskie, zdolni do eliminacji wrogiej piechoty z dużej odległości. Są niewidoczni dla większości jednostek, co czyni ich idealnymi do zwiadu i eliminacji kluczowych celów.
Zone troopers
Zaawansowana piechota w egzoszkieletach, odporna na tyberium. Są wyposażeni w karabiny plazmowe, które zadają duże obrażenia zarówno piechocie, jak i pojazdom.
Commando
Elitarna jednostka do zadań specjalnych, potrafi niszczyć budynki jednym strzałem z ładunku wybuchowego. Jest również zdolny do szybkiej eliminacji wrogiej piechoty.
Zone raiders
Wersja Zone Troopers z dodatkowymi zdolnościami bojowymi, takimi jak wyrzutnie rakiet i granaty EMP, które mogą unieruchamiać wrogie pojazdy.
Combat engineer
Zaawansowana wersja inżyniera z dodatkowymi zdolnościami, takimi jak szybsze naprawy i możliwość przejmowania wrogich jednostek.