Struktury GDI

Construction Yard

Energia: -15
Koszt: n/a
Techlevel: n/a
Wymagania: MCV
Construction Yard jest to podstawowa jednostka w bazie – to tutaj dowodzi się budową nowych budynków. CY ma bardzo potężny pancerz, ale powinien być pilnie strzeżony.

Power Plant

Energia: +100
Koszt: 300
Techlevel: n/a
Wymagania: Construction Yard
Power Plant jest jedną z podstawowych struktur. Zazwyczaj buduje się ją zaraz po CY. Dostarcza ona prąd bez którego większość struktur nie może funkcjonować. Kiedy zostaje zniszczona, energia w bazie spada.

Advanced Power Plant

Energia: +200
Koszt: 600
Techlevel: n/a
Wymagania: Construction Yard
Jest to zaawansowana wersja Power Plant. Daję 2x większą moc ale też i 2x więcej kosztuje. Kiedy masz mało miejsca w bazie, to jest właśnie struktura której potrzebujesz. Niestety, kiedy zostaje zniszczona, duża porcja energii zostaje stracona.

Rafinery

Energia: -30
Koszt: 2000
Techlevel: n/a
Wymagania: Construction Yard
Jest to ekonomiczna podstawa bazy. Bez niej nie ma kasy. Gdy zostaje postawiona, wysyła jednego Harvestera po tiberium. Wybuduj kilka rafinerii, dla większego przypływu gotówki. Rafineria przechowuje również zebrane tiberium. Jednak jej pojemność jest ograniczona.

Tiberium Silo

Energia: -10
Koszt: 150
Techlevel: n/a
Wymagania: Rafinery
Kiedy rafineria nie może już pomieścić tiberium to jest budynek, którego potrzebujesz. Kiedy nie ma gdzie przechowywać tiberium, kasa przestaje rosnąc. Przechowuje 1000 jednostek. Jednak gdy zostaje zniszczony, tiberium zostaje zmarnowane. Innym użyciem tej struktury (nie zamierzonym) jest sztuczne rozciąganie bazy, z racji niskiej ceny). Po to aby można było budować dalej i szerzej. Jednak nie wszyscy korzystają z tego.

Barracks

Energia: -20
Koszt: 300
Techlevel: n/a
Wymagania: Construction Yard
To jest miejsce gdzie trenuje się piechotę. Jest ona bardzo ważna we wczesnych stadiach gry. Baraki umożliwiają też budowanie struktur obronnych i bardziej skomplikowanych budowli.

War Factory

Energia: -30
Koszt: 2000
Techlevel: n/a
Wymagania: Construction Yard
Jest to bardzo ważna struktura. Pozwala na budowanie zmechanizowanych jednostek, takich jak czołgi czy harvestery. Po wynalezieniu nowych technologii pozwala na budowanie bardziej skomplikowanych pojazdów.

Communications Center

Energia: -40
Koszt: 1000
Techlevel: n/a
Wymagania: Construction Yard
Jest to jedna z kluczowych struktur. Daje dostęp do mini mapy, pokazującej cały teren. Jest to bardzo ważne taktycznie. Kiedy CC zostaje zniszczone albo brakuje prądu w bazie, mini mapa gaśnie.

Advanced Communications Center

Energia: -200
Koszt: 2800
Techlevel: n/a
Wymagania: Construction Yard, Communications Center
Jest to bardziej skomplikowana wersja CC. Oczywiście spełnia te same funkcje co normalny CC, jednak oprócz tego daje GDI dostęp do ich zabójczej broni, Ion Cannon.

Repair Facility

Energia: -30 Koszt: 1200
Techlevel: n/a
Wymagania: Construction Yard
Jest to struktura bardzo przydatna po bitwie. Pozwala naprawiać uszkodzone pojazdy. Oczywiście za pewnym kosztem. Jednak jest to dużo tańsze od budowania nowych jednostek.

Helipad

Energia: -10
Koszt: 1500
Techlevel: n/a
Wymagania: Construction Yard
Helipad umożliwia budowanie jednostek powietrznych. A dokładnie ORCA i Chinooka. Służy jako miejsce do przezbrajania tych jednostek. Nowe jednostki można budować w War Factory, jednak aby je ponownie uzbroić trzeba je posadzić na Helipadzie.

Sandbags

Energia: 0 Koszt: 50
Techlevel: n/a
Wymagania: Construction Yard
Jest to najbardziej prymitywna wersja obrony. Daje jako taką obronę przed atakami piechoty. Jednak bronie wybuchowe i ciężar pojazdów bez problemu je niszczą.

Chain Link Fance

Energia: 0
Koszt: 75
Techlevel: n/a
Wymagania: Construction Yard
Uniemożliwia przejście lekkich jednostek (HummVee i NOD Buggy) oraz piechocie. Jednak jednostki opancerzone dają sobie z nim radę bez problemów.

Concrete Wall

Energia: 0
Koszt: 100
Techlevel: n/a
Wymagania: Construction Yard
Jest to najcięższa obrona barierowa. Powstrzymuje wszystkie formy ataku (oprócz powietrznej i rakietowej). Potrzeba kilku strzałów żeby go zniszczyć. Wrogie czołgi i piechota nie mogą przez niego strzelać, ale ty też nie możesz.

Guard Tower

Energia: -10
Koszt: 500
Techlevel: n/a
Wymagania: Construction Yard
Jest to zabójcza obrona przeciwko piechocie wroga. Niestety nie jest skuteczna przeciwko pojazdom opancerzonym.

Advanced Guard Tower

Energia: -20
Koszt: 1000
Techlevel: n/a
Wymagania: Construction Yard
Jest to bardzo skuteczna obrona przeciwko pojazdom jak i lotnictwu. Niestety, z wybijaniem piechoty radzi sobie gorzej. Najlepszym wyjściem jest postawienie takich struktur koło zwykłych Guard Towers.